Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018

Πληροφορίες για το Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald


Σε εννιά ημέρες θα κυκλοφορήσει στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες το Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald και η Tanweer μας παρουσιάζει μέσω δελτίο τύπου όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την ταινία.

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γέιτς
Σενάριο: Τζ. Κ. Ρόουλινγκ
Ηθοποιοί: Έντι Ρέντμεϊν, Κάθριν Γουότερστον, Νταν Φόγκλερ, Άλισον Σούντολ, Έζρα Μίλερ, Τζουντ Λο, Τζόνι Ντεπ, Ζόι Κράβιτζ, Κάλουμ Τέρνερ, Κλαούντια Κιμ, Κέβιν Γκάθρι, Κάρμεν Ετζόγκο

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Φιλίπ Ρουσελό
Σχεδιασμός Παραγωγής: Στιούαρτ Κρεγκ
Κοστούμια: Κολίν Άτγουντ
Μοντάζ: Μαρκ Ντέι
Μουσική: Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ
Διάρκεια: 2 ώρες 14 λεπτά

Facebook Page:  https://www.facebook.com/fantasticbeastsmovieGR/

Τα «Φανταστικά Ζώα: Τα εγκλήματα του Γκρίντελβαλντ»,  είναι η δεύτερη από τις συνολικά πέντε ταινίες του Wizarding World™ της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ.  Αδιαμφισβήτητα μία από τις πολυαναμενόμενες κινηματογραφικές εμπειρίες της χρονιάς, η εντυπωσιακή υπερπαραγωγή φέρει την υπογραφή της συναρπαστικής πένας της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ και της έμπειρης σκηνοθεσίας του Ντέιβιντ Γέιτς, που επιστρέφει στην καρέκλα που κατέχει ήδη από τις ταινίες του Χάρι Πότερ.

Στον ρόλο του μαγικοζωολόγου Νιουτ Σκαμάντερ επιστρέφει ο βραβευμένος με Όσκαρ Έντι Ρέντμεϊν («Θεωρία των Πάντων»). Το δίπολο του καλού και του κακού εκπροσωπείται επάξια από τον Τζόνι Ντεπ στον ρόλο του σκοτεινού μάγου Γκρίντελβαλντ και την καινούρια, πανέξυπνη προσθήκη του Τζουντ Λο που υποδύεται τον πολυαγαπημένο Ντάμπλντορ -σε πιο νεαρή ηλικία από την εποχή του Χάρι Πότερ και τη διεύθυνση του Χόγκουαρτς. Στην περιπετειώδη διαδρομή του Σκαμάντερ μέχρι το Παρίσι, εμφανίζεται η Τίνα και η Κουίνι Γκόλντστιν καθώς και ο Τζέικομπ Κοβάλσκι, αγαπημένοι χαρακτήρες της πρώτης ταινίας, όπως τους ζωντανεύουν οι εξαιρετικοί Κάθριν Γουότερστον, Άλισον Σούντολ και Νταν Φόγκλε αντίστοιχα. Ανάμεσα στις νέες προσθήκες συγκαταλέγεται η Ζόι Κράβιτζ ως Λίτα Λεστρέιντζ και ο Κάλουμ Τέρνερ ως Θησέας Σκαμάντερ. Ο κόσμος των μάγων είναι διχασμένος, παλιά και καινούρια νήματα υφαίνονται αριστοτεχνικά και το δεύτερο μέρος προσφέρει χορταστικό θέαμα ανοίγοντας την όρεξη για ακόμα περισσότερη μαγεία με τον τρόπο της Ρόουλινγκ.

Σύνοψη
Στο τέλος της πρώτης ταινίας, ο ισχυρός σκοτεινός μάγος Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ (Τζόνι Ντεπ) συλλαμβάνεται με τη βοήθεια του Νιουτ Σκαμάντερ (Έντι Ρέντμεϊν) από το MACUSA (Συνέδριο Μαγείας των ΗΠΑ). Τηρώντας την απειλή του, ο Γκρίντελβαλντ καταφέρνει να διαφύγει. Στόχος του είναι να συγκεντρώσει γύρω του όσους περισσότερους -  ανυποψίαστους για τους πραγματικούς σκοπούς του - συμμάχους μπορεί, ώστε να θέσει σ ΄εφαρμογή το σχέδιό του: ν’ αναθρέψει καθαρόαιμους μάγους που θα καταδυναστεύουν όλα τα Άμαγα πλάσματα. Σε μια προσπάθεια ν’ ανατρέψει τα σχέδια του Γκρίντελβαλντ, ο Άλμπους Ντάμπλντορ (Τζουντ Λο) καλεί τον πρώην μαθητή του Νιουτ Σκαμάντερ, που δέχεται να τον βοηθήσει, αγνοώντας τους αληθινούς κινδύνους. Πολύ γρήγορα οι μάσκες θα πέσουν και οι διαχωριστικές γραμμές θα τεθούν, καθώς δοκιμάζεται η αγάπη και η αφοσίωση, ακόμη και ανάμεσα στους πιο κοντινούς φίλους ή στα μέλη της ίδιας οικογένειας, σ’ έναν κόσμο μαγείας που διχάζεται όλο και περισσότερο.

Η μοίρα του ενός… το μέλλον όλων
Δύο χρόνια πριν, το «Φαντασικά Ζώα και Πού Βρίσκονται» μετέφερε το κοινό πίσω σε έναν μαγικό κόσμο που κέρδισε τις καρδιές όλων και τροφοδότησε τη φαντασία. Με φόντο την Αμερική της δεκαετίας του ' 20, η ταινία έκλεινε το μάτι στις ιστορίες του Χάρι Πότερ: μία σύντομη αναφορά στον Νιούτ Σκαμάντερ που τον έδιωξαν από το Χόγκουαρτς, στον μοναδικό του υποστηρικτή έναν κάποιο Καθηγητή Άλμπους Ντάμπλντορ και σε έναν πανίσχυρο σκοτεινό μάγο τον Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ που αφού εξαπόλυσε χάος στην Ευρώπη, εξαφανίστηκε. Όσο η ιστορία συνεχίζεται στο δεύτερο μέρος της, αυτά τα νήματα πυκνώνουν.

Η σεναριογράφος και παραγωγός Τζ. Κ. Ρόουλινγκ λέει για τη σειρά των ταινιών: «Μέσα από τη σειρά αυτή, αφηγούμαι μία ιστορία που υπονοείται στα βιβλία του Χάρι Πότερ, η άνοδος του Γκρίντελβαλντ, που είναι απειλή για τον κόσμο των Μάγων και των Αμάγων και ανταγωνιστής του Ντάμπλντορ, που, φυσικά, είναι πρόσωπο κλειδί στις ιστορίες του Πότερ. Ο Γκρίντελβαλντ αναφέρεται για πρώτη φορά στο «Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος», οπότε ήταν εκεί από την αρχή αν και σαν μυστηριώδης παρασκηνιακός χαρακτήρας. Ξέρεις ότι μάλλον είναι σημαντικός στην ιστορία του Ντάμπλντορ, αλλά είναι μόνο όταν φτάνεις στο τέλος της σειράς του Πότερ που ανακαλύπτεις πόσο σημαντικός… Μπορεί και να φανταστείς ότι υπάρχουν κι άλλα που πρέπει να ειπωθούν στην πορεία. Ήταν μια ιστορία που άξιζε να αγγίξω ξανά γιατί είναι κρίσιμη για να κατανοήσουμε τον Ντάμπλντορ, που είναι ο αγαπημένος μου χαρακτήρας» παραδέχεται. 

Ο επικεφαλής της ταινίας σκηνοθέτης Ντέιβιντ Γέιτς θυμάται: «Όταν η Τζο (Ρόουλινγκ) μου έστειλε το νέο σενάριο, η πρώτη μου εντύπωση ήταν πόσο διαφορετικό ήταν από την πρώτη ταινία. Η ιστορία έχει περισσότερα επίπεδα και είναι πιο περίπλοκη, με νέους χαρακτήρες. Και είναι πιο σκοτεινή. Αλλά αυτό που με συνεπήρε ήταν πώς δημιούργησε την αίσθηση ενός συναισθηματικού θρίλερ, με ανατροπές που δεν μπορούσα να έχω προβλέψει. Η Τζο εξελίσσει συνεχώς το σύμπαν που έχει χτίσει και για μένα, ως δημιουργό, αυτό με εμπνέει και με προκαλεί».

«Οι ιστορίες της Τζο δεν είναι επίκαιρες, είναι διαχρονικές. Έχει μια απίστευτη ικανότητα να ασχολείται με θέματα που μιλάνε σε ανθρώπους από διαφορετικές γενιές και κουλτούρες. Ένας λόγος είναι ότι οι ήρωες της δεν είναι πάντα προφανείς, γιατί συχνά είναι παρεξηγημένοι» λέει ο σκηνοθέτης.

Πολλά έχουν συμβεί από τότε που ο μαγικοζωολόγος Νιουτ Σκαμάντερ έφυγε από τη Νέα Υόρκη για το Λονδίνο, αφήνοντας πίσω του την Τίνα Γκόλντστιν στην προβλήτα και από τότε που η Κουίνι Γκόλντστιν μπήκε στον φούρνο του άμαγου Τζέικομπ Κοβάλσκι, που παρά το γεγονός ότι οι αναμνήσεις του έχουν διαγραφεί, μοιάζει κάπως να  την αναγνωρίζει. Στους μήνες που μεσολάβησαν, ο Νιουτ έχει ολοκληρώσει το βιβλίο του, Τα Φανταστικά Ζώα και Πού Βρίσκονται, το οποίο μάλιστα είναι εμπορική επιτυχία. H Κουίνι και ο Τζέικομπ έχουν μπλέξει σε ένα ειδύλλιο που παραβιάζει τους κανόνες. Αυτός ο δεσμός προκαλεί ρήξη στη σχέση της Κουίνι με την αδελφή της Τίνα, που, έχει αποκατασταθεί ως Auror στο συνέδριο Μάγων των ΗΠΑ (MACUSA) και άρα είναι υπεύθυνη για να επιβάλει τους νόμους.

Στον ρόλο του Νιουτ, επιστρέφει ο Έντι Ρέντμεϊν. «Στην πρώτη ταινία, η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ δημιούργησε τέσσερις μοναδικούς χαρακτήρες. Όλοι είναι περιθωριακοί και προσπαθούν να βρουν τον δρόμο τους. Μόνο μέσα από αυτές τις σχέσεις που δημιουργούν μεταξύ τους, μέσα από αυτή τη συμβίωση, μπορούν να αντέξουν και να βρουν την ευτυχία και την αγάπη. Αλλά στο ενδιάμεσο, μέσα από παρεξηγήσεις και περιστάσεις, τα πράγματα έχουν αλλάξει» λέει ο ηθοποιός.
Δίπλα στον Ρέντμεϊν εμφανίζεται ξανά η Κάθριν Γουότερστον ως Τίνα, ο Νταν Φόγκλερ ως Τζέικομπ και η Άλισον Σούντολ ως Κουίνι. Η Γουότερστον σχολιάζει: «Όταν συναντάμε αυτούς τους χαρακτήρες, πάλευουν να βρουν τον δρόμο τους, αλλά δεν τα έχουν καταφέρει ακόμα. Ήταν μία πρόκληση να εξερευνήσουμε πώς οι σημαντικές σχέσεις στις ζωές μας μάς ωθούν, μας διαφωτίζουν, μας βοηθούν να ωριμάσουμε. Και η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ έχει υφάνει αυτή την ιδέα αριστοτεχνικά, την ιδέα της δύναμης της φιλίας, μέσα από μία συνεχόμενη, εξελισσόμενη ιστορία».
Για όλους τους ηθοποιούς ήταν συναρπαστικό που «οι ρίζες αυτής της ιστορίας βρίσκονται στο σύμπαν του Πότερ που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε» λέει ο Ρέντμεϊν. «Οι ιστορίες που είχαν απλώς αναφερθεί στο παρελθόν, τώρα ανοίγονται και γίνονται αντικείμενο εξερεύνησης. Αυτή τη φορά όλα διακυβεύονται».

Οι συνδέσεις με τον Πότερ είναι προφανείς από την αρχή της ταινίας, όταν ο Νιουτ προσεγγίζεται από τον πρώην καθηγητή του και τωρινό του μέντορα και φίλο Άλμπους Ντάμπλντορ. Ο Τζουντ Λο που υποδύεται τον αγαπημένο χαρακτήρα ξεκαθαρίζει το τοπίο λέγοντας: «Αυτός είναι ο Ντάμπλντορ που δεν είναι ακόμα διευθυντής στο Χόγκουαρτς. Βρίσκεται πιο κοντά στις τραυματικές εμπειρίες που τον διαμόρφωσαν και ίσως τον σημάδεψαν. Αυτό που μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον ήταν να βάλω επίπεδα που με κρατάνε κοντά στον Ντάμπλντορ που ξέρουμε, αλλά με πολύ χώρο για να ωριμάσει, να μάθει και να κάνει λάθη. Και οι ιστορίες που λέμε δείχνουν την εξέλιξη του χαρακτήρα».

Υπάρχει μία φιγούρα στο παρελθόν του Ντάμπλντορ που είναι αμείλικτα συνδεδεμένη με την εξέλιξη του: o Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ. Μετά τη σύλληψη του από το MACUSA στο τέλος της πρώτης ταινίας, ο Γκρίντελβαλντ αποδεικνύει ότι δεν πρέπει να υποτιμάμε τις δυνάμεις του, αφού δραπέτευσε με έναν δραματικό και θανατηφόρο τρόπο. 

Ο σκηνοθέτης λέει ότι ο Γκρίντελβαλντ είναι ένας διαφορετικός τύπος κακού από τον κακό Λόρδο Βόλντεμορτ. «Αν διαφωνήσεις με τον Βόλντεμορτ, θα σε σκοτώσει σε μία στιγμή. Αλλά ο Γκρίντελβαλντ είναι απίστευτα γοητευτικός. Προτιμά να πάρει τους άλλους με το μέρος του, παρά να τους εξουδετερώσει, και είναι αρκετά έξυπνος για να καταλάβει ότι πρέπει να κερδίσει την καρδιά και το μυαλό τους, για να κερδίσει την αφοσίωση τους. Οπότε αν ο Βόλντεμορτ ήταν κάπως αλήτης, ο  Γκρίντελβαλντ είναι ένας πιο εκλεπτυσμένος παίχτης και γι’ αυτό πιο επικίνδυνος».

Ο Τζόνι Ντεπ, που επιστρέφει ως Γκρίντελβαλντ, προσθέτει: «Έχει έναν ρυθμό όταν μιλάει ο Γκρίντελβαλντ που σε ελκύει. Τα λόγια του είναι σημαντικά, αλλά πιο σημαντικό είναι το κρυφό νόημα, αυτό που κρύβεται ανάμεσα στις γραμμές. Είναι σχεδόν υπνωτιστικός».
Η ικανότητα του Γκρίντελβαλντ να ξελογιάζει τις μάζες είναι κατά τον σκηνοθέτη ένα κεντρικό θέμα της ιστορίας. «Υπάρχουν περιστάσεις που κάποιοι χαρακτήρες θα πρέπει να αποφασίσουν τελικά σε τι πιστεύουν. Θα διαλέξουν πλευρά ή θα μείνουν παθητικοί και θα βλέπουν τον κόσμο να φλέγεται; Αυτό διατρέχει όλη την ταινία. Και η Τζο έχει βάλει αυτό το στοιχείο στην αναζήτηση ταυτότητας για έναν από τους κύριους χαρακτήρες γνωστό ως Κρίντενς Μπέρμποουν».

Ο Κρίντενς, που υποδύεται ο Έζρα Μίλερ, αποδείχτηκε στην πρώτη ταινία ότι είναι ένας Obscurial, ένας εκ γενετής μάγος με καταπιεσμένες δυνάμεις στο σημείο του να γίνει Obscurus, δηλαδή μία θανάσιμη παρασιτική δύναμη. Η Ρόουλινγκ λέει: «Είναι λογικό να νομίζεις ότι ο Κρίντενς έχει σκοτωθεί, αλλά στην πραγματικότητα, δεν μπορείς να σκοτώσεις έναν Obscurial, όταν έχει πάρει τη μορφή του Obscurus. Επέζησε, αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι ποιος είναι πραγματικά. Η αναζήτηση της πραγματικής του ταυτότητας είναι αυτό που του δίνει ώθηση και γίνεται ένα από τα βασικά νήματα της ιστορίας στην ταινία. Ποιος είναι ο Κρίντενς;»

Ο Μίλερ λέει: «Όπως έχει κάνει σε κάθε στάδιο, ξεκινώντας με τον Χάρι Πότερ, η Τζ. Κ. Ρόοουλινγκ έχει πάει την ιστορία σε ένα νέο επίπεδο ίντριγκας. Σκύβει περισσότερο στις ιδέες που διαπερνούν όλα τα έργα της, στη μαγεία που υπάρχει στη σύνδεση ανάμεσα στους ανθρώπους και στα άτομα που περιμένουν να βρουν ο ένας τον άλλον… και τους εαυτούς τους».

Η αναζήτησης προσωπικής ταυτότητας του Κρίντενς επηρεάζει έμμεσα ή άμεσα όλους τους χαρακτήρες της ταινίας, συμπεριλαμβανομένης της φίλης και εξομολόγου του Κρίντενς, της Ναγκίνι, που υποδύεται η Κλαούντια Κιμ, αλλά και του γαλλοαφρικανού μάγου Γιουσούφ Καμά, που  υποδύεται ο Γουίλιαμ Ναντιλάμ, και του μικρότερου αδελφού του Νιουτ, του Θησέα, που ενσαρκώνει ο Κάλουμ Τέρνερ. Από την ομάδα δεν λείπει η αρραβωνιαστικιά του Θησέα, η Λίτα Λεστρέιντζ, που υποδύεται η ΖόιΚράβιτζ, της οποίας τη φωτογραφία είδαμε στο εργαστήριο του Νιουτ στην πρώτη ταινία.

«Μου άρεσε πολύ η πρώτη ταινία» λέει η Κράβιτζ. «Ήταν καταπληκτικό να την παρακολουθείς γνωρίζοντας ότι θα είσαι σύντομα μέρος αυτού του απίστευτου κόσμου μαγείας. Αλλά αυτή η ταινία είναι βαθύτερη, παίζοντας με πιο ενδιαφέρουσες ιδέες ανάμεσα στο σκοτάδι και το φως. Θέτει το ερώτημα ποιανού το μέρος θα πάρεις».

Η ταινία μας ταξιδεύει στο Παρίσι, που στήθηκε σε στούντιο. «Μία από τις μεγάλες χαρές της ταινίας είναι πόσο ελεύθερη είμαι να παίρνω την ιστορία σε διαφορετικές χώρες και να εξερευνώ διαφορετικές όψεις ενός μαγικού κόσμου. Καμιά φορά κοιτάω πίσω και σκέφτομαι, "Ω, Θεέ μου, επτά βιβλία, οχτώ ταινίες, οι οποίες διαδραματίζονται κυρίως σε ένα σχολείο. Πώς το κάναμε αυτό;"» λέει γελώντας η Ρόουλινγκ.

Αυτό το σχολείο, φυσικά, είναι το Χόγκουαρτς και οι θαυμαστές έχουν ήδη εκφράσει τον ενθουσιασμό τους που θα δουν ξανά το εμβληματικό κάστρο. Ο σκηνοθέτης δηλώνει: «Δεν έχει σημασία πού είσαι στον κόσμο… όταν η κάμερα πετάει πάνω από αυτά τα βουνά και ξαφνικά βλέπεις αυτό το σχολείο στο τέλος της λίμνης, νιώθεις την αίθουσα να δονείται με ανυπομονησία. Οπότε είναι χαρά να μεταφέρουμε το κοινό πίσω στη μαγεία του Χόγκουαρτς».

«Δεν μπορώ να κινηθώ εναντίον του Γκρίντελβαντ. Πρέπει να το κάνεις εσύ». Άλμπους Ντάμπλντορ
Ο Νιουτ Σκαμάντερ είχε κάθε πρόθεση να γυρίσει στη Νέα Υόρκη για να τηρήσει την υπόσχεση του να παραδώσει ένα αντίγραφο του νέου βιβλίου του στην Τίνα Γκόλντστιν. Όμως, ο Βρετανικό Υπουργείο Μαγείας, είναι ακόμα ενοχλημένο από το χάος που προκάλεσε ο Nιουτ και τα πλάσματα του, οπότε του έχουν απαγορέψει να ταξιδεύει διεθνώς. Θα άρουν την απαγόρευση μόνο αν συνεργαστεί με τον αδελφό του, τον Θησέα, με την αποστολή να κυνηγήσουν τον Κρίντενς, που προς έκπληξη του Νιουτ, είναι ακόμα ζωντανός.  Παρ’ όλα αυτά, ο Νιουτ που γνωρίζει την πρόθεση του Υπουργείου να σκοτώσει τον Κρίντενς, τον οποίο θεωρεί απειλή, δεν δέχεται την πρόταση. 

Ο Ρέντμεϊν προσθέτει: «Αυτό που μου αρέσει στον Νιουτ είναι ότι είναι αληθινός και δεν προσπαθεί να ευχαριστήσει τους άλλους. Το πάθος τους για πλάσματα είναι ολόδικο του και αρνείται να υποκλιθεί στο τι θεωρείται φυσιολογικό. Ο Νιουτ παίρνει τον δικό του δρόμο, δεν του αρέσει να διαλέγει μεριές. Αλλά εξαιτίας αυτού που συμβαίνει στον κόσμο και επειδή διακυβεύονται πολλά, μπορεί να έρθει η στιγμή που θα πρέπει να διαλέξει μεριά. Κι αυτό είναι μέρος του ταξιδιού».
Ο Γέιτς παρατηρεί: «Έχουμε έναν πιο αιχμηρό Νιουτ αυτή τη φορά και ο Έντι ενσαρκώνει αυτή την πλευρά του χαρακτήρα. Είναι απόλαυση να δουλεύεις μαζί του… Είναι γεμάτος ιδέες και είναι συνεχώς ευρηματικός».

Πάνω που ο Νιουτ αρνείται την πρόταση του Υπουργείου, κάποιος άλλος του ζητά να βρει τον Κρίντενς, αν και διαφορετικούς λόγους. Στην κορυφή του Καθεδρικού του Αγίου Παύλου στην καρδιά του Λονδίνου βρίσκεται ο Άλμπους Ντάμπλντορ, που με τον μοναδικό του τρόπο, δίνει το χέρι στον Νιουτ για να ανέβει.

Ο Τζουντ Λο αναγνωρίζει τις δυσκολίες του να υποδύεται κανείς αυτόν τον πολυαγαπημένο χαρακτήρα. «Ξέραμε ότι ήταν καταλυτικό να διαχωρίσουμε αυτόν τον Ντάμπλντορ από αυτόν που ξέρουμε ήδη. Είναι δεκαετίες νεότερος και έχει πολλά να μάθει. Είχε σημασία να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας ότι ενώ είναι ένας χαρισματικός μάγος και ένας καλός άνθρωπος, είναι την ίδια στιγμή προβληματισμένος. Έχει μυστικά και ελαττώματα, όπως όλοι μας. Μου αρέσει η πονηριά του, η εξυπνάδα του τού επιτρέπει να είναι αναρχικός και επαναστάτης. Αλλά περισσότερο άκουγα την Τζο, που ήταν πολύ γενναιόδωρη με τον χρόνο της και τις σκέψεις της. Το πάθος της και η ευθύνη απέναντι στα δημιουργήματα της είναι μεταδοτική».

«Θεώρησα σημαντικό να ξέρει ο Τζουντ το φορτίο του Ντάμπλντορ. Γιατί χωρίς αυτή τη γνώση, θα έκανε το πορτρέτο κάποιου που μοιάζει να παίζει παιχνίδια με τις ζωές των άλλων και αυτό δεν είναι ο  Ντάμπλντορ. Δεν θέλει να πληγώσει κανέναν άλλο. Όσο σκοτεινά κι αν γίνονται τα πράγματα, έχει πάντα μία παιχνιδιάρικη πλευρά και ο Τζουντ την αποδίδει καταπληκτικά».
Για τον Γέιτς, ο Λο διαθέτει χαρακτηριστικά που τον έκαναν την τέλεια επιλογή για τον ρόλο. «Πρώτα από όλα» λέει ο σκηνοθέτης, «είναι απόλυτα γοητευτικός, πονηρός, αστείος, με μία λάμψη στα μάτια. Αλλά πάνω από όλα έχει φυσική χάρη. Οπότε εκτός από σπουδαίος ηθοποιός, θεώρησα ότι έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να είναι ο τέλειος Ντάμπλντορ».
«Σε αυτή την ταινία» λέει η Ρόουλινγκ, «βλέπουμε τον Ντάμπλντορ μέσα από τα μάτια του Νιουτ. O Νιουτ τον σέβεται γιατί όχι μόνο ήταν ο αγαπημένος του δάσκαλος, αλλά είναι ένας από τους σπουδαιότερους μάγους εν ζωή. Έχουν μία πολύ ενδιαφέρουσα σχέση, αλλά όχι σαν αυτή που είδαμε με τον Χάρι Πότερ. Η σχέση εδώ είναι πιο ισότιμη».

Ο Ρέντμεϊν έχει την ίδια άποψη. «Ο Νιουτ καταλαβαίνει ότι τον χειρίζεται ο Ντάμπλντορ, και ζητά διαφάνεια. Τότε ισοφαρίζει. Ο Ντάμπλντορ μπορεί να πετύχει αυτό που θέλει μέσα από τις δεξιότητες του Νιουτ και βασιζόμενος στη φιλία τους».

Ο Ντάμπλντορ παρακαλεί τον Νιουτ να πάει στο Παρίσι να βρει τον Κρέντινς, γνωρίζοντας ότι ο Γκρίντελβαλντ θα τον χρησιμοποιήσει για δικό του όφελος. Ίσως ο μοναδικός μάγος του οποίου οι δυνάμεις είναι τόσο καταπληκτικές όσο του Γκρίντελβαλντ είναι ο Ντάμπλντορ. «Ο Ντάμπλντορ θα ήταν η προφανής επιλογή για να τον αντιμετωπίσει» λέει ο Λο. «Πιστεύω ότι αν ήταν διαφορετικές οι περιστάσεις, θα δεχόταν την πρόκληση, αλλά για την ώρα, πρέπει να βασίζεται στον Νιουτ. Ο Άλμπους είναι από αυτούς που προηγούνται όλων, οπότε ξέρει ότι ο Νιουτ είναι τελικά η σωστή επιλογή, γιατί είναι γενναίος και έχει ήθος».

Υπάρχει λόγος που ο Ντάμπλντορ δεν μπορεί να επιτεθεί ο ίδιος στον Γκρίντελβαλντ. Είναι ένα μυστικό θαμμένο στο κοινό παρελθόν τους. Ένα μυστικό που δεν μοιράζεται με τον Νιουτ.

«Ο Ντάμπλντορ και ο Γκρίντελβαλντ συναντήθηκαν όταν ήταν πολύ νέοι και μοιράστηκαν μία φιλοσοφία, μία ιδεολογία, πώς θα έπρεπε να λειτουργεί ο κόσμος και πώς θα τον έκαναν καλύτερο. Για μία εποχή, ενθάρρυναν και ενέπνεαν ο ένας τον άλλον και τελικά  οι δρόμοι τους χώρισαν. Αλλά υπάρχει κάτι δύσκολο σε αυτή τη σχέση και για τους δύο» λέει ο σκηνοθέτης.

Ο Τζόνι Ντεπ αναλαμβάνει τον ρόλο. «Νιώθω ιδιαίτερη τιμή που συμμετέχω στον κόσμο αυτό. Θαυμάζω τη Ρόουλινγκ πάρα πολύ. Μιλήσαμε για ώρες και ποτέ δεν μου υπόδειξε πώς πρέπει να είναι ο Γκρίντελβαλντ. Μου έδωσε την πληροφορία για να χτίσω οπότε δούλευα μέσα σε όρια, αλλά είναι πολύ ανοιχτή σε ιδέες. Ένα από τα πιο όμορφα πράγματα που άκουσα στην καριέρα μου ήταν όταν η Τζο μου είπε ότι ανυπομονεί να δει τι θα κάνω με τον χαρακτήρα. Προφανώς, όλοι αυτοί χαρακτήρες της είναι πολύτιμοι, οπότε το να με εμπιστευτεί σε αυτόν τον βαθμό ήταν συναρπαστικό». Ο ηθοποιός συνεχίζει: «Ένα από τα πράγματα που συζητήσαμε με τον Ντέιβιντ και την Τζο ήταν θα ήταν απλό να παίξω τον Γκρίντελβαλντ απλά σαν ένα κακό τύπο, αλλά τελικά κάνει αυτό που θεωρεί σωστό με κάθε κόστος».

«Νιουτ, ποτέ δεν συνάντησες τέρας που δεν αγάπησες». Λίτα Λεστρέιντζ
Όσο ο Νιουτ βρίσκεται στο Υπουργείο για να πετύχει την άρση της απαγόρευσης να βγει από την χώρα, πέφτει πάνω στη Λίτα Λεστρέιντζ, ένα όνομα που ηχεί οικείο στους θαυμαστές του σύμπαντος της Ρόουλινγκ, αλλά που για τη Ζόι Κράβιτζ ένα ένα αίνιγμα. «Κατάγεται από τις πιο καταξιωμένες καθαρόαιμες οικογένειες. Αλλά η ίδια δεν ξέρει πού ανήκει, σε σχέση με το καλό και το κακό. Βρίσκεται κάπου στη μέση, όπως όλοι μας. Είναι σύνθετη και το ταξίδι της είναι έντονο εξαιτίας ενός μυστικού από το παρελθόν της που αποκαλύπτεται . Υποκριτικά ήταν μία ενδιαφέρουσα διαδρομή».

Όταν ήταν συμμαθητές στο Χόγκουαρτς, η Λίτα και ο Νιουτ ήταν στο περιθώριο, αλλά ήταν φίλοι. «Μου αρέσει η σχέση του γιατί η παραξενιά τους τούς έφερε κοντά» χαμογελάει η Κράβιτζ. «Η φιλία τους μπορεί να μη βγάζει πολύ νόημα, αλλά ο Νιουτ είναι ένας συμπονετικός άνθρωπος. Αγαπά τα πλάσματα, τα τέρατα που κανείς άλλος δεν θα μπορούσε να αγαπήσει, και η Λίτα νιώθει έτσι για τον εαυτό της. Ο Νιουτ είναι ο μόνος που τη βλέπει πραγματικά για αυτό που είναι και δεν θέλει να αλλάξει τίποτα και εκείνη το χρειάζεται αυτό».

«Έδωσε πολλά επίπεδα στη Λίτα» λέει ο σκηνοθέτης για την Κράβιτζ. «Είχε πολλές καλές ιδέες και τόλμησε διαφορετικά πράγματα. Μου αρέσει αυτό στους ηθοποιούς. Ήθελε να δημιουργήσει την πιο ενδιαφέρουσα και πολυσύνθετη εκδοχή του χαρακτήρα της».

«Ο Ντέιβιντ είναι καταπληκτικός» λέει η Κράβιτζ. «Έχει τέτοιο πάθος και έγνοια για αυτόν τον κόσμο και τους ανθρώπους του. Στις μεγάλες παραγωγές μπορεί να χαθείς, αλλά καλλιεργεί ένα περιβάλλον που είναι οικείο και ασφαλές για να μπορεί ο ηθοποιός να εξερευνήσει τα συναισθήματα του».

Η Λίτα είναι αρραβωνιασμένη με τον μεγάλο αδελφό του Νιουτ, τον Θησέα Σκαμάντερ, γεγονός που η Ρόουλινγκ αποκαλεί «μία ανατροπή που κανείς δεν είχε προβλέψει. Δημιουργεί αμηχανία, γιατί κάποτε ο Νιουτ είχε συναισθήματα για αυτή τη γυναίκα που ετοιμάζεται να γίνει η κουνιάδα του».

Ο Κάλουμ Τέρνερ, που παίζει τον Θησέα, μεγάλωσε με τα βιβλία του Χάρι Πότερ. «Ο Νιουτ είναι ο μικρός αδελφός του Θησέα και τον αγαπά» δηλώνει ο Τέρνερ. «Αλλά οι δρόμοι τους έχουν χωρίσει. Ο Θησέας ήταν ήρωας πολέμου και μετά αναδείχθηκε στο Υπουργείο Μαγείας, όπου είναι επικεφαλής του τμήματος Auror. Έτσι αποφάσισε να αγωνιστεί για το καλό. Τώρα πια διακυβεύονται πολλά και ο κόσμος της μαγείας χωρίζεται σε στρατόπεδα. Ο Θησέας προειδοποιεί τον Νιουτ ότι όλοι, ακόμα κι αυτός, πρέπει να αποφασίσει με ποιους είναι».

«Το μαγικό φίλτρο σβήνει κακές αναμνήσεις». Τζέικομπ Κοβάλσκι
Τα νέα του αρραβώνα της Λίτα μαθεύονται σε όλο τον κόσμο των μάγων. Όμως, οι εφημερίδες ανακοίνωσαν κατά λάθος ότι ο αρραβωνιαστικός είναι ο γνωστός συγγραφέας Νιουτ και όχι ο Θησέας. «Είναι ένα λάθος, αλλά η Τίνα δεν το ξέρει» λέει η Κάθριν Γουότερστον, που πάλι υποδύεται την Τίνα Γκόλντστιν. «Η Τίνα και ο Νιουτ αλληλογραφούν, αλλά τώρα η Τίνα νομίζει ότι την κοροϊδεύει και τον κόβει απότομα. Παρ’ όλο που είναι πληγωμένη και θυμωμένη, είναι δυνατή και ξέρει ότι πρέπει να προχωρήσει με τη ζωή της, οπότε δίνει όλη την ενέργεια της και τη σκέψη της στη δουλειά της, είναι ο τρόπος της να αντιμετωπίσει τα δυσάρεστα πράγματα. Οπότε φεύγει για το Παρίσι».

Ο Νιουτ μπορεί να μη μάθαινε ποτέ γιατί σταμάτησε να του στέλνει γράμματα, αν δεν τον επισκέπτονταν δύο αγαπημένοι φίλοι: η αδελφή της Τίνα, η Κουίνι ,και ο άμαγος Τζέικομπ Κοβάλσκι, του οποίου οι αναμνήσεις έχουν κάπως αποκατασταθεί. Επίσης, υπάρχουν κι άλλα νέα για αρραβώνες: η Κουίνι όλο χαρά ανακοινώνει ότι εκείνη και ο Τζέικοπμ θα παντρευτούν. Ο Τζέικομπ μοιάζει πολύ χαρούμενος… ίσως λίγο υπερβολικά χαρούμενος.

Ο Νταν Φόγκλερ που επιστρέφει στον ρόλο του Τζέικομπ δηλώνει: «Ο Νιουτ προσέχει γρήγορα ότι κάτι δεν πάει καλά, γιατί ο Τζέικομπ παραείναι εύθυμος και γρήγορα καταλαβαίνει γιατί. Η Κουίνι του έχει κάνει μάγια. Η σκηνή ήταν απολαυστική όταν την παίζαμε, γιατί παρ’ όλο που η ιστορία έχει να κάνει με μαγεία και ξόρκια, αυτό που συμβαίνει μεταξύ τους είναι ριζωμένο στις πραγματικές δυναμικές των σχέσεων. Γι΄ αυτό είναι χειροπιαστό».

Η Άλισον Σούντολ, που παίζει ξανά τον ρόλο της Κουίνι, προσθέτει: «Υπάρχει λόγος που η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ είναι μία από τις πιο καταξιωμένες συγγραφείς της εποχής μας. Η μαγεία στις ιστορίες της είναι διασκεδαστική, αλλά ασχολείται και με πιο βαθιά θέματα, όπως τι συμβαίνει όταν οι άνθρωποι νιώθουν άσχημα για αυτό που είναι και τι μπορεί να προκαλέσει ο φόβος του διαφορετικού».

«Στην προηγούμενη ταινία» συνεχίζει η Σούντολ «η Κουίνι έσπαγε τους κανόνες πηγαίνοντας πίσω στον Τζέικομπ, γιατί ο κόσμος των μάγων στην Αμερική έχει πολύ αυστηρούς κανόνες για το τι είδους συναναστροφές επιτρέπονται με τους άμαγους, για την ακρίβεια καμία. Αλλά η Κουίνι δεν έχει ερωτευτεί ποτέ με τον τρόπο που ερωτεύτηκε τον Τζέικομπ και δεν θέλει να τον χάσει. Θα τον έχει δικό της, είτε θέλει ο Τζέικομπ είτε όχι, αλλά το σχέδιο της δεν θα πάει πολύ καλά».

Ο Τζέικομπ αγαπά την Κουίνι, γι’ αυτό μάλιστα είναι διατεθειμένος να θυσιάσει την ευτυχία του για να είναι ασφαλής εκείνη. Όμως, είναι δυστυχής που δεν του δόθηκε η επιλογή πάνω στο ζήτημα πριν τον σύρουν στην Αγγλία, όπου, όπως ξέρει η Κουίνι, οι νόμοι των σχέσεων μεταξύ των μάγων και των αμάγων είναι πιο χαλαροί. Δυστυχώς για τον Τζέικομπ, η Κούινι μπορεί να διαβάσει τις ανείπωτες σκέψεις του. «Πληγώνεται πολύ» λέει η Σούντολ. «Το σκάει για να βρει την Τίνα, που είναι η μοναδική συγγενής της, αλλά είναι μόνη και νιώθει χαμένη».

Όμως, η Κουίνι αφήνει πίσω της ένα στοιχείο για το πού βρίσκεται η Τίνα. «Τώρα, εκτός από την αποστολή του Ντάμπλντορ, ο Νιουτ έχει έναν πιο προσωπικό λόγο να αψηφήσει την απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και να πάει στο Παρίσι. Ο Τζέικομπ, που θέλει αγωνιωδώς σαν βρει την Κουίνι, είναι πρόθυμος να πάει μαζί του.

Παρ' όλο που η Τίνα έχει κερδίσει την παλιά της θέση ως Auror, δεν έχει χάσει την ανεξάρτητη τάση της, που την έβαλε σε μπελάδες στη Νέα Υόρκη. Τώρα βρίσκεται στο Παρίσι σε μία μυστική αποστολή. Η Γουότερστον λέει σχετικά: «Στην πρώτη ταινία, η αυτοπεποίθηση της κλονίστηκε γιατί κανείς δεν την έπαιρνε σοβαρά. Παρά την ανασφάλεια της, συνέχισε να ακολουθεί τα ένστικτά της και κέρδισε την παλιά της θέση, όταν αυτά τα ένστικτα τη βοήθησαν να συλλάβει τον Γκρίντελβαλντ. Σε αυτή την ταινία έχει αναλάβει πάλι τα ηνία και, όπως υποσχέθηκε στην πρώτη ταινία, προσπαθεί να βρει και να προστατεύσει τον Κρίντενς».

Η ηθοποιός αποκαλύπτει ότι η Τίνα έχει προσωπικούς λόγους που ρισκάρει την καριέρα της για να σώσει τον Κρίντενς. «Η Τίνα και η Κουίνι είχαν μείνει ορφανές από πολύ μικρές. Η Τίνα, ως μεγαλύτερη από τους δύο, ένιωσε μεγάλη ευθύνη για το μεγάλωμα της αδελφής της. Μέσα στα χρόνια, αυτό το αίσθημα προστασίας αβοήθητων παιδιών απλώθηκε πέρα από την Κουίνι. Εκτιμά τη θέση και τους νόμους, αλλά ένα παιδί που έχει ανάγκη, αυτή είναι η αχίλλειος πτέρνα της. Αν πρέπει να διαλέξει, θα αγνοήσει τους κανόνες για να βοηθήσει ένα παιδί, όπως έκανε για τον Κρίντενς. Κοντά στο τέλος της πρώτης ταινίας, υπόσχεται στον Κρίντενς ότι εκείνη και ο Νιουτ θα τον προστάτευαν και ότι θα κρατούσε τον λόγο της».

«Θέλω να μάθω ποιος είμαι». Κρίντενς
Ο Κρίντενς που βρίσκεται επίσης στο Παρίσι, ψάχνει απεγνωσμένα να βρει την πραγματική του ταυτότητα. Τον ρόλο υποδύεται και πάλι ο Έζρα Μίλερ. «Ο Κρίντενς είναι ένας νεαρός με τραυματική ιστορία, που έχει σπάσει δεσμά της κακοποίησης και της καταπίεσης. Βρίσκεται σε μία οδύσσεια αυτογνωσίας γιατί πολλά από αυτά που σχημάτισαν την αντίληψη για το ποιος είναι, ξέρει ότι ήταν ένα ψέμα».

Ενώ γεννήθηκε μάγος, οι δυνάμεις του καταπιέστηκαν από την ανελέητη θετή μητέρα του που τον έκανε να είναι Obscurial. Η Ρόουλινγκ εξηγεί: «Καλλιέργησε ένα Obscurus, που είναι μηχανισμός επιβίωσης και κάτι που τελικά θα σε σκοτώσει. Εκτός αν δεν τον έχει σκοτώσει ακόμα, οπότε καταλαβαίνουμε ότι μπορεί να είναι πολύ δυνατός για να έχει επιβιώσει αυτή την κατάσταση τόσο καιρό».

Με ένα στοιχείο για την πραγματική του ταυτότητα να τον οδηγεί στο Παρίσι, ο Κρίντενς πιάνει δουλειά σε ένα περιπλανώμενο τσίρκο μάγων για να φτάσει στη Γαλλία. Εκεί, βρίσκει την πρώτη πραγματική φίλη, μία Maledictus που ονομάζεται Ναγκίνι. «Maledictus είναι κάποιος που φέρει μία κατάρα αίματος, που με τον καιρό τον μεταμορφώνει σε τέρας. Δεν μπορεί να το σταματήσει, ούτε να το αναστρέψει. Χάνει τον εαυτό του… γίνεται τέρας με ό,τι αυτό συνεπάγεται» επισημαίνει η Ρόουλινγκ. 

Στην περίπτωση της Ναγκίνι, το τέρας στο οποίο είναι γραφτό να μεταμορφωθεί είναι ένα τεράστιο φίδι. Ενώ στην ταινία δεν γίνεται νύξη για το φριχτό μέλλον του χαρακτήρα, η Ρόουλινγκ αποκαλύπτει: «Αυτές οι ταινίες μου έδωσαν την ευκαιρία να μιλήσω για την καταγωγή της Ναγκίνι. Υπονοούνται κάποια πράγματα γιατί τα Νάγκα είναι μυθολογικά φίδια, οπότε το όνομα της είναι αναφορά στο γεγονός ότι μπορεί να είχε ανθρώπινους προγόνους, ή ότι μπορεί να είναι η ίδια άνθρωπος. Μέσα στα χρόνια με ρωτάνε σχετικά, αλλά δεν ήθελα να αποκαλύψω το παρελθόν της. Τώρα μπορώ να το αποκαλύψω, πράγμα πολύ ικανοποιητικό και ταιριαστό με το θέμα της ταινίας».
Στο ρόλο της Ναγκίνι συναντάμε την Κλαούντια Κιμ. «Μου άρεσε που έπαιξα τον χαρακτήρα, γνωρίζοντας ποια είναι και ρίχνοντας μια κλεφτή ματιά για το ποια θα είναι στο μέλλον. Υπάρχει ένα κενό, ένα μυστήριο, αν και η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ μας δίνει λίγα στοιχεία».

Η Ναγκίνι είναι ο κύριος πόλος έλξης στο τσίρκο, όπου ο ιδιοκτήτης και διευθυντής, ο Σκέντερ, εκμεταλλεύεται στυγνά τα μαγικά πλάσματα που δεν έχουν πού αλλού να πάνε. Περιγράφοντας τον ρόλο της, η Κιμ λέει: «Η Ναγκίνι είναι φυλακισμένη σε αυτό το φριχτό τσίρκο, αλλά υπάρχει ένα άλλο επίπεδο σ’ αυτό γιατί είναι καταδικασμένη να φυλακιστεί στο ίδιο της το σώμα. Είναι ένα μέρος απόλυτης απόγνωσης μέχρι που συναντά τον Κρίντενς. Πιστεύω ότι είναι η αποφασιστικότητα του να ανακαλύψει ποιος είναι που της δίνει ελπίδα και γίνεται προστατευτική απέναντι του. Το μόνο που θέλει είναι να παλέψει να παραμείνει γυναίκα ,όσο μπορεί, αλλά τελείως αλτρουιστικά, βάζει τον σκοπό του πάνω από τις επιθυμίες της, πιστεύοντας ότι θα τον θεραπεύσει από τις πληγές του. Η σχέση τους έχει μία έντονη συναισθηματική συντροφικότητα». 

«Είναι μία σπαρακτική ιστορία με πολλούς τρόπους» λέει ο Γέιτς. «Η Κλαούντια έδωσε μία συγκινητική ερμηνεία ως γυναίκα που σιγά σιγά χάνει τον εαυτό της. Είναι καταπληκτική στον ρόλο».

Για να αποδώσει το Maledictus και την αναπόδραστη μεταμόρφωση της, η Κιμ συνεργάστηκε με έναν δάσκαλο κινησιολογίας και πήγε στον ζωολογικό κήπο για να μελετήσει την κίνηση των φιδιών, οπότε να της βγαίνει ενστικτωδώ. «Τα φίδια κινούνται αργά και με χάρη και προσπάθησα να το αντικατοπτρίσω αυτή τη χάρη στην ερμηνεία μου» λέει η ηθοποιός.

Όταν εντοπίζει τον Κρίντενς στο τσίρκο στο Παρίσι, η Τίνα παρατηρεί κάποιον άλλον που είναι εξίσου επικεντρωμένος πάνω του. Ο Γουίλιαμ Ναντιλάμ ενσαρκώνει τον μυστηριώδη γαλλοαφρικανό μάγο Γιουσούφ Κάμαμ που έχει προσωπικό κίνητρο να βρει τον Κρίντενς. «Ο Κάμα είναι γιος ενός σπουδαίου μάγου, το τελευταίο αρσενικό της καθαρόαιμης οικογένειας του. Θέλει να εκπληρώσει μία αποστολή που έχει αναλάβει όλη του τη ζωή» λέει ο ηθοποιός αινιγματικά. «Όταν φτάνει η Τίνα, ο Κάμα καταλαβαίνει ότι έχει τον ίδιο στόχο και πρέπει να τη σταματήσει. Από τότε, τα γεγονότα παίρνουν αναπάντεχη τροπή και ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως πίστευε ότι θα ήταν. Όταν διάβασα το σενάριο, η ιστορία του Κάμα με άγγιξε πολύ και είχα βυθιστεί στον ρόλο. Είναι ένας συναρπαστικός χαρακτήρας με μία σύνθετη εσωτερική πάλη».
«Ο Κάμα έχει πολλά μυστικά στην ταινία και δεν ξέρεις με ποια πλευρά είναι» λέει η Ρόουλινγκ. «Ο Γούιλιαμ είναι ένας φανταστικός ηθοποιός που δίνει εκτόπισμα στον ρόλο».

Στο Παρίσι, ο Νιουτ πρέπει τελικά να δεχτεί την προσφορά του Ντάμπλντορ για ένα κρησφύγετο, που μπορεί να χρειαστεί αν τα βρει σκούρα ή απλώς θέλει να πιει ένα τσάι. Η διεύθυνση αποδεικνύεται ότι ανήκει στο σπίτι του πιο παλιού φίλου του Ντάμπλντορ του Νίκολας Φλάμελ. Τον ρόλο του αρχαίου αλχημιστή υποδύεται ο Μπρόντις Τζοντορόφσκι. «Ο Νίκολας Φλάμελ είναι γνωστός στους θαυμαστές του Χάρι Πότερ ως δημιουργός της Φιλοσοφικής Λίθου. Πολλοί έχουν περιέργεια για αυτόν, οπότε ένιωσα μεγάλη ευθύνη προκειμένου να ζωντανέψω αυτόν τον χαρακτήρα με έναν τρόπο που ικανοποιεί τις προσδοκίες τους αλλά και που εκπλήσσει».

Χρειάζονταν 4 ώρες στην καρέκλα του μακιγιάζ για να προστεθούν 600 χρόνια στο συγκριτικά νεαρό πρόσωπο του ηθοποιού. Όμως, ο χρόνος αποδείχτηκε ανεκτίμητος για τον Τζοντορόφσκι. «Τέσσερις ώρες προετοιμασίας σου δίνουν χρόνο να μπεις στο πετσί ενός άλλου, γιατί λίγο λίγο σβήνεις τον εαυτό σου και επιτρέπεις στον χαρακτήρα να αναλάβει» λέει ηθοποιός.

Ο Γέιτς καταλήγει για τους ηθοποιούς: «Έχουμε φοβερό καστ, όλοι τους είναι αξιαγάπητοι άνθρωποι για να περνάς χρόνο μαζί τους και αυτό έχει σημασία όταν περνάς μήνες μαζί φτιάχνοντας μία μεγάλη ταινία. Κάθε ένας από αυτούς αφοσιώθηκε στη διαδικασία και έβαλε τον καλύτερο εαυτό του».

Μαγικά Πλάσματα
Η στρατιά των μαγικών πλασμάτων παίζει και σε αυτή την ταινία τον ρόλο της, με κάποιες επανεμφανίσεις από την πρώτη ταινία. O μικροσκοπικός Μπαουτράκλ που μοιάζει με κλαδάκι και που ακούει στο όνομα Πίκετ, είναι για μια ακόμα φορά στην παρέα του Νιουτ, κρυμμένος και ασφαλής στη τσέπη του. Η έμφυτη ικανότητα του να παραβιάζει κλειδαριές τον έχει κάνει ανεκτίμητο σύμμαχο.

Το Νίφλερ, ένα μικρό, χνουδωτό πλασματάκι που μοιάζει με τρωκτικό, επιστρέφει και ψάχνει συνεχώς γυαλιστερά αντικείμενα, τα οποία κρύβει στον μάρσιππο του. Ένα τσούρμο από μωρά Νίφλερ έχουν κληρονομήσει την τάση του πατέρα τους να σπέρνουν το χάος όπου βρεθούν, προκειμένου να αρπάξουν οτιδήποτε λαμπερό. «Οπότε δεν έχουμε μόνο έναν τύπο που κλέβει την παράσταση, αλλά μία οικογένεια από τέτοιους» λέει χαριτολογώντας ο Ρέντμεϊν.

Όπως και με την πρώτη ταινία, η δημιουργία των πλασμάτων πήρε μήνες σχεδιασμού και δοκιμασιών για να αποφασιστεί η εμφάνιση τους, η κίνηση, η συμπεριφορά και η προσωπικότητα του κάθε ζώου. Η Ρόουλινγκ βάσισε πολλά από τα πλάσματα σε μυθικά τέρατα από διαφορετικές κουλτούρες, όπως την κινέζικη, τη σκωτσέζικη και τη γαλλική. «Με συνεπαίρνουν διαφορετικές μυθολογίες και παραδόσεις. Αλλά μερικά έπρεπε να τα επινοήσω και απόλαυσα και αυτή τη διαδικασία» λέει η συγγραφέας.

Ο Ζουγού είναι το μεγαλύτερο και πιο άγριο από τα τέρατα. Μετά από πολλές δοκιμές στο στάδιο του σχεδιασμού, η δημιουργική ομάδα κατέληξε σε ένα τεράστιο αιλουροειδές με ραβδώσεις τίγρης, μία λιονταρίσια χαίτη, αιχμηρά νύχια και τέσσερις μακριούς κυνόδοντες να ξεπροβάλλουν κυρτοί από το στόμα του. Ένα όχι τόσο ενδεικτικό των αιλουροειδών χαρακτηριστικό του είναι η δυσανάλογα μακριά και ανακατωμένη πολύχρωμη ουρά του.

Μετά την απόδραση του από το τσίρκο, όπου τον κακοποίησαν, ο τραυματισμένος Ζουγού είναι μια κινούμενη απειλή για όποιον βρεθεί στο διάβα του… εκτός από τον Σκαμάντερ, που βλέπει πέρα από την τρομαχτική του εμφάνιση και διακρίνει τη γατίσια του ψυχή. Ο Ρέντμεϊν λέει: «Ο Νιουτ πιστεύει ότι αυτά τα πλάσματα είναι απλώς παρεξηγημένα, οπότε τα αντιμετωπίζει με αγάπη και μαθαίνει ό,τι μπορεί για να τα βοηθήσει».

Μία ομάδα μαριονετιστών βοήθησαν τους ηθοποιούς και τους δημιουργούς να φανταστούν τα ζώα στις σκηνές, την ώρα του γυρίσματος, μέχρι να έρθει η ώρα να δημιουργηθούν ψηφιακά στο τελικό στάδιο της ταινίας. Για κάθε πλάσμα είχαν δημιουργηθεί κούκλες με τις οποίες έπαιζαν οι ηθοποιοί στις σκηνές για να έχουν ένα σημείο αναφοράς. Το μέγεθος τους ήταν κοντά στο τελικό και ο σκηνοθέτης έδινε οδηγίες στους μαριονετίστες, όπως θα έδινε στους ηθοποιούς για να βρουν τη θέση τους στο πλάνο. Οι κούκλες είχαν διαφορετικά μεγέθη και ήταν φτιαγμένες από διαφορετικά υλικά σε σχέση με το τέρας που εκπροσωπούσαν. Για παράδειγμα, για το Νίφλερ χρησιμοποιήθηκαν μικρές σακούλες με όσπρια, ενώ για τον τεράστιο Ζουγού χρειάζονταν τρεις μαριονετίστες, ένας για το κεφάλι και οι άλλοι για το σώμα και την ουρά.

Μία από τις πιο δύσκολες σκηνές που είχε ο Νιουτ ήταν να τιθασεύσει ένα Κέλπι, το οποίο τον παρασύρει σε μία ανεξέλεγκτη υποβρύχια βόλτα. Το πράσινοΚέλπι, που το όνομα του αναφέρεται στα σκωτσέζικα πνεύματα του νερού, παίρνει τη μορφή αλόγου όταν βγαίνει από το νερό. 

Δύο ακόμα μαγικά πλάσματα είναι υπό την προστασία του Νιουτ. Ένα Όγκιουρι, ένα μεγαλόσωμο πουλί που μοιάζει με κουκουβάγια και έχει μυτερά νύχια και ράμφος, χρωματιστά φτερά στην ουρά του και μία εξεταστική ματιά. Εμφανίζεται και ο Κροκόττας, που μοιάζει παραπλανητικά με Άλκη με μακριά, πριονωτά κέρατα, αλλά όταν ανοίξει τα σαγόνια του, το στόμα του είναι σπηλαιώδες.

Άλλα πλάσματα είναι τα αιλουροειδή Μάταγκοτ, πνεύματα που μοιάζουν με άτριχες γάτες Σφύγξ, που επιστρατεύονται για ασφάλεια και οικιακές δουλειές από το Υπουργείο Μαγείας της Γαλλίας. Την ομάδα διανθίζουν Οι Φλογοβόλοι Δράκοι, πλάσματα που μοιάζουν με σαύρες και έχουν φτερά, και  μπορεί κάποιος να πει ότι είναι μικροί δράκοι, δυστυχώς όμως αντί να εκπνέουν φωτιά, εκπέμπουν σπίθες από τις ουρές τους βάζοντας φωτιά στα πάντα. Οι θαυμαστές του Πότερ θα αναγνωρίσουν τα Θέστραλ, τα μαύρα φτερωτά άλογα με σκελετώδες σώμα και κεφάλια με χαρακτηριστικά ερπετού. Είναι μαύρα και τα βλέπουν μόνο όσοι έχουν την εμπειρία του θανάτου από πρώτο χέρι. Τα Θέστραλ σέρνουν το άρμα που μεταφέρει τον Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ στην Ευρώπη για να πληρώσει για τα εγκλήματα του. Και ο Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ μπορεί να τα δει ξεκάθαρα.

Μαγεία
Αδιαμφισβήτητα το πιο σημαντικό αξεσουάρ κάθε μάγου ή μάγισσας είναι το μαγικό ραβδί, οπότε έχει σημασία τι ραβδί κρατάει ο κάθε χαρακτήρας στην ταινία. Για τους ηθοποιούς ήταν σκέτη απόλαυση η στιγμή που παρέλαβαν τα ραβδιά τους. «Ενθουσιάστηκα» λέει ο Ντεπ. «Στο μυαλό μου δεν είχε καταγραφεί αρχικά ότι θα είχα το Ραβδί Κουφοξυλιάς. Αλλά μετά κατάλαβα ότι ο Γκρίντελβαλντ έχει το πιο σημαντικό εργαλείο μαγείας, καλό ή κακό».

«Το μαγικό ραβδί είναι κάτι πολύ προσωπικό για μία μάγισσα» λέει η Άλισον Σούντολ. «Αυτό που μου αρέσει στο ραβδί της Κουίνι είναι αυτό που αγαπώ περισσότερο στον χαρακτήρα, έχει πολύ ομορφιά, αλλά είναι απλό».

Οι ηθοποιοί που παίζουν τους μάγους για πρώτη φορά πήραν μερικά μαθήματα για τη σωστή χρήση του ραβδιού. Ο Κάλουμ Τέρνερ θυμάται: «Μάθαμε ότι πρέπει να το χρησιμοποιούμε σαν καμτσίκι, οπότε στέλναμε ενέργεια προς τα κάτω από το χέρι μας. Αν το κάνεις σωστά, δεν φαίνεται ότι βάζεις πολλή προσπάθεια».
Καθώς ο Ντάμπλντορ συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο εξέχοντες μάγους, ο Τζουντ Λο παραδέχεται ότι χρειάστηκε να εξοικειωθεί πολύ με το ραβδί. «Είδα πώς τα χρησιμοποιούσαν στο παρελθόν, τη χάρη με την οποία τα χειρίζονταν».

Για την Κράβιτζ, το εκλεπτυσμένο ραβδί από έβενο και ασήμι προσέδωσε ακόμα περισσότερη χαρά στην όλη εμπειρία. «Είναι σαν την απόλυτη παιδική φαντασίωση να είσαι μάγος ή μάγισσα. Όλος ο κόσμος της μαγείας είναι συναρπαστικός. Το να σου δοθεί το δικό του ραβδί και να είσαι σε θέση να λες ξόρκια και να το νιώθεις με όλο σου το σώμα είναι υπέροχο!».

«Είναι προνόμιο να δουλεύεις για τέτοιες ταινίες. Συγκεντρώνουν πολλούς χαρισματικούς καλλιτέχνες και τεχνικούς από διαφορετικά πεδία. Όλοι συνδυάζουν τα ταλέντα τους για να δημιουργήσουν κάτι ξεχωριστό με σκοπό τη διασκέδαση και τη συγκίνηση των θεατών σε όλο τον κόσμο» καταλήγει ο σκηνοθέτης.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου